سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

96/8/26
11:0 ص

کمر درد در بارداری گرداوری شد

کمر درد در بارداری

 

معمولا کمردرد در بارداری یکی از شایع ترین عوارض محسوب می شود. عارضه ای که با بزرگتر شدن جنین در داخل رحم شما بیش از پیش خودنمایی خواهد کرد و حتی می تواند بر روی عملکرد طبیعی شما نیز تأثیرگذار باشد. در اغلب موارد کمردرد در بارداری به دلیل انتقال فشار ناشی از بزرگی جنین به عضلات پشت و کمری می باشد. در این حال استراحت می تواند بسیار کمک کننده باشد. کارکردن به همراه کمردرد ناشی از بارداری شرایط را سخت تر خواهد کرد. به سلامت خود توجه داشته باشید.

برخی از مواقع زمانی که جنین در داخل کانال زایمانی برای خروج از رحم مادر قرار می گیرد به دلیل فشار بر روی لیگامان ها و عضلات نواحی لگن و کمر می تواند کمردردهایی به مراتب شدیدتر از حالت های قبلی را برای شما پدید آورد ، اما معمولا به دلیل آنکه مادر در حال درد کشیدن است ، این درد را کمتر متوجه می شود. کمر درد در بارداری مشکل جدی به شمار نمی رود و با چند راه حل ساده تا حدودی تخفیف در درد رخ خواهد داد. اما باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که طول کشیدن درد مورد نظر برای بیش از دو هفته خطرناک است ، بخصوص اگر با دیگر علائم ناشی از عفونت همانند تب همراه باشد.

زن باردار اگر به کمردرد در بارداری مبتلا است باید استراحت را در اصلی ترین اولویت های خود قرار دهد. زیرا در حالت عادی هم اگر شخصی به کمردرد مبتلا شده باشد استراحت را برای او از اصلی ترین و مهم ترین اقدامات اولیه می دانیم. تغییر در وضعیت ایستادن یا نشستن دیگر کاری است که باید آن را انجام دهید. معمولا زن باردار باید همیشه یک کوسن یا بالش کوچک را در فاصله ی بین گودی کمر و تکیه گاهیی که قرار است به او تکیه دهد ، جایگزین نماید.

حتی اگر بر سر کار هستید باید از این بالشتک ها در صندلی خود استفاده نمایید. در زمان خواب که معمولا به پهلو می خوابید بالشی کوچک را بین دو ران خود قرار دهید تا فاصله ای بین مهره های کمری شما ایجاد نشود. وسایل سنگین را بلند نکنید. شما در دوره ی بارداری قرا دارید و انجام برخی از کارها به دلیل به خطر افتادن سلامت جنین ممنوع است. حتما برای بلند کردن بار بیش از یک کیلو از فردی کمک بخواهید و به کمر خود این فشار را وارد ننمایید.

 

مطالب مرتبط:

هفته چهاردهم بارداری

 



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ