سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

96/8/26
11:0 ص

دلایل ناباروری در زنان گرداوری شد

دلایل ناباروری در زنان

 

امروزه ناباروری در زنان و مردان بیماری جدی و خطرناکی به شمار نمی رود ، زیرا این وضعیت با روش های متفاوت قابل حل خواهد بود ، تنها نیاز است تا خانواده هایی که از ناباروری رنج می برند از طریق بیمه ها و یا به صورت شخصی هزینه های لازم برای استفاده از روش های مختلف ناباروری را کنار بگذارند. در این بین تنها درصد کمی از زنان یا مردان به نازایی مبتلا خواهند بود که با انجام هر روشی پاسخ مثبت حاصل نمی شود.

اما در سایت پدیده کاشان به دلایل ناباروری در مردان اشاره کرده ایم ، این بار قصد داریم تا شما مخاطبان عزیز را با دلایل ناباروری در زنان بیشتر آشنا کنیم. در اغلب موارد دلایل ناباروری در زنان در ارتباط با مشکلات مربوط به مهم ترین عضو برای نگهداری جنین یعنی رحم می باشد. لوله های رحمی و تغییر در شکل رحم و همچنین بروز مشکلات مختلف در تخمدان ها و عمبکرد مربوط به آنها  از دلایل مهم برای ناباروری در زنان به شمار می رود.

برخی از زنان سنین باردار شدن را به بعد موکول می کنند ، آنها از آینده خبری ندارند و زمانی که برای باردار شدن خود اقدام می کنند با نتیجه ی منفی روبه رو خواهند شد. علت چنین رخدادی در برخی از افراد بروز یائسگی پیش از موعد خواهد بود. همچنین ضعف در تخمدان ها و تعداد کم ذخیره ی تخمک نیز عامل بعدی برای چنین حالتی به شمار می رود.

رحم و تخمدان ها و لوله ها فالوپ اصلی ترین بازیگران برای ایفای نقش در پروسه ی بارداری می باشند. تغییر در اندازه و شکل و همچنین تغییر در عملکرد ( ضعیف شدن با افزایش سن) هریک از آنها عاملی برای بروز ناباروری در زنان محسوب می شود. تخمدان هایی که میزان زیادی کیست با خود به همراه دارند قطعا تخمدان های مناسبی برای باردار شدن نخواهند بود ، این تخمدان ها در اولین مرحله نیاز به درمان برای از بین رفتن کیست ها دارند تا بتوانند قوای خود را برای آزادسازی تخمک مناسب به دست آورند.

لایه هایی که در رحم قرار دارند حتی در صورتی که یک التهاب کوچک در آنها رخ دهد ، توانایی قبلی خود را برای بارداری از دست خواهند داد. چسبندگی در لایه های رحمی ، رحم دوشاخ یا تک شاخ ، آسیب به رحم در تصادفات ، تغییر در ترشح هورمون های مختلفی از جمله پرولاکتین گزینه های دیگر برای ناباروری در زنان خواهند بود. در ابتدا پزشک مربوطه علت ناباروری را بررسی می کند تا در نهایت با یافتن علت و از بین بردن آن به افزایش شانس بارداری در فرد کمک نماید.

 

مطالب مرتبط:

کم کاری تیروئید بارداری

 



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ