سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

97/3/26
6:28 ع

مقدار مصرف تخم شربتی : شما می توانید حدود 2 قاشق چای‌خوری تخم شربتی را هم در آب و هم در آب لیمو ریخته مخلوط نمایید و بگذارید 15 دقیقه بماند تا حالت لعابدار پیدا نماید سپس این مخلوط را میل نمایید.

 

مقدار مصرف و طریقه مصرف تخم شربتی برای لاغری

 

تخم شربتی یکی از راه های موثر برای کاهش وزن و لاغری می باشد اگر می خواهید بدون این که سختی بکشید و بدون تحمل گرسنگی به وزن ایده آل خود برسید حتما این روش را امتحان نمایید. زمانی که تخم شربتی با آب مخلوط می شود حلتن ژلاتینی به خود گرفته و با خوردن آن تا مدت ها احساس گرسنگی نمی کنید و جالب است بدانید هیچ کالری برای بدن هم ندارد و همچنین تخم شربتی از مشکلات معده مانند زخم معده، ورم معده و ... جلوگیری می نماید و سبب تقویت معده می گردد.

طریقه مصرف تخم شربتی

شما می توانید حدود 2 قاشق چای‌خوری تخم شربتی را هم در آب و هم در آب لیمو ریخته مخلوط نمایید و بگذارید 15 دقیقه بماند تا حالت لعابدار پیدا نماید سپس این مخلوط را میل نمایید. شما عزیزان حتی می توانید این شربت را وقتی از خواب بیدار می شوید میل نمایید.

حتی می توان تخم شربتی را آسیاب کرده و در مخلوط های شیرینی و کیک اضافه کرده، همچنین تخم شربتی از کدر شدن مو هم جلوگیری می نماید.

از تخم شربتی هم در برخی از امراض استفاده می شود، مانند سبب تقویت اعصاب، تقویت قلب، کمک به بهبود روده و دفع مواد زائد، سرفه و تنگی نفس

 

تخم شربتی برای شوره سر

مواد مغذی موجود در تخم شربتی برای درمان خشکی پوست سر و شوره مفید است.

ماسک موی تخم شربتی

مقداری روغن زیتون یا روغن نارگیل را با تخم شربتی ترکیب کنید، ماسک را روی موها مالیده و ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و سپس بشویید.

 

تخم شربتی روشن کننده پوست

تخم شربتی منبع غنی آنتی اکسیدان ها و روغن های طبیعی است که برای روشن کردن و رفع خطوط و چین و چروک پوست معجزه می کند.

ماسک روشن کننده پوست

مقداری تخم شربتی را له کرده و با 1 قاشق آب، 1 قاشق آب لیمو و مقداری پودر چوب صندل مخلوط کنید، خمیر حاصل را به مدت 30 دقیقه روی پوست قرار داده و سپس با آب سرد بشویید.

برای نتیجه بهتر دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید. این ماسک برای انواع پوست مفید است.

 

تخم شربتی برای دیابت

مصرف تخم شربتی برای کاهش قند خون و درمان دیابت نوع 2 مفید است.

1 قاشق تخم شربتی را خیس کرده با 1 لیوان شیر و مقداری وانیل برای مزه دار شدن مخلوط کنید. این معجون بدون افزایش قند بدن، انرژی زیادی تولید می کند.

منبع: پرشین استار

  

97/3/26
6:27 ع

شربت تخم شربتی : تخم شربتی به دلیل حالت ژلاتینی خود باعث احساس سیری میشود دارای مقادیر فراوانی امگا3 ،کلسیم،پروتئین،پتاسیم و آهن می باشد و به علت داشتن آنتی اکسیدان شما را جوان نگه میدارد

 

خواص تخم شربتی و خاکشیر و طرز تهیه شربت آن

 

از نوشیدنی های پر طرفدار فصل گرما شربت خاکشیر و تخم شربتی می باشد که علاوه بر رفع عطش فواید بسیار زیادی به همراه دارد که میتوان به تعدادی از انها اشاره کرد:

خاکشیر: تب بر،ادار آور و از بین برنده ی کهیر و التهابات پوستی است.

تخم شربتی: به دلیل حالت ژلاتینی خود باعث احساس سیری میشود دارای مقادیر فراوانی امگا3 ،کلسیم،پروتئین،پتاسیم و آهن می باشد و به علت داشتن آنتی اکسیدان شما را جوان نگه میدارد

 

طرز تهیه شربت خاکشیر به همراه تخم شربتی

خاکشیر 2 قاشق غذاخوری پر

شکر 1/2 لیوان

تخم شربتی نصف قاشق غذاخوری

گلاب 1/2لیوان

آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری

آب 1 پارچ

خاکشیر را در کاسه ای ریخته و روی آن آب میریزیم و میگذاریم کمی خیس بخورد و چند بار آبش را عوض میکنیم تا کاملا تمیز بشه . تخم شربتی را هم در یک لیوان آب ریخته چند دقیقه زمان میدهیم تا حجمش زیاد شود بعد هر دو را در پارچ آب ریخته و بقیه مواد را اضافه میکنیم ،مقدار آبلیمو، شکر و گلاب بسته به ذائقه قابل تغییر است.

از زعفران هم میتوان برای رنگ و طعم بهتر استفاده کرد .

نکته : از انواع عرقیات گیاهی میتوان در این شربت استفاده نمود .

 

منبع: آسمونی


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ